G&L ASAT and other Telecaster style guitars: RFI

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Not all messages are displayed: show all messages (13 of them)

yeah like ten minutes ago actually cuz my phone is stupid. i'll either be up tmr or um... actually prob more like tuesday idk. i'll call ya abt pricing or w/e when i figure out what's going on.

i think it was a USA Z-3 the dude was playing--do the tribute comanches do all the coil tap business or are they more straightforward?

arb ys, Thursday, 15 December 2011 18:35 (nine years ago) link

unless it was really weird, i think instead of coil tapping it must have been an on/off switch for the neck pickup prob (so you can get the bridge/neck and all on combos without fucking up the standard 5 way switching. thx to the z coil design, if you coil tapped you would basically turn off half of the strings.

PROVEN BY BOOZE SCIENCE, Thursday, 15 December 2011 18:41 (nine years ago) link

I did end up buying myself a Tribute Classic Semi-Hollow. It's my first new guitar in over a decade and I'm so fucking thrilled.

another suggestbanite (rusty flathead screwdriver), Thursday, 15 December 2011 18:42 (nine years ago) link

oh and yeah the tribute comanches have the on/off on a push/pull on the center pot

xpost awesome man, thats a great great guitar

PROVEN BY BOOZE SCIENCE, Thursday, 15 December 2011 18:43 (nine years ago) link

xp: Which is to say, big thanks to you, Proven By Booze Science for hammering on about these guitars that I might have overlooked.

another suggestbanite (rusty flathead screwdriver), Thursday, 15 December 2011 18:46 (nine years ago) link

the guy was tapping all three pickups, i'm positive. i think each coil in each of the Z was tapped halfway through the winds? like on the tux deluxe?

or: misinformation.

also xpost congrats on the guit!

arb ys, Thursday, 15 December 2011 18:49 (nine years ago) link

oh ok, thats some serious hardcore custom shit right there then!

PROVEN BY BOOZE SCIENCE, Thursday, 15 December 2011 19:05 (nine years ago) link


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.